Thief

Thief

Thief is een reeks games van ontwikkelaars Looking Glass Studios, ION Storm en Eidos Montréal. De eerste game uit de reeks, Thief: The Dark Project, verscheen in 1998 en kreeg in 2000 een opvolger: Thief II: The Metal Age. Vier jaar later volgde in de vorm van Thief: Deadly Shadows alweer het derde deel uit de reeks. Na een lange stilte doken in 2008 de eerste geruchten over een vierde deel op en in 2009 werd de game officieel als Thief 4 aangekondigd. De naam bleef echter niet behouden; in 2013 werd Thief 4 veranderd in Thief en werd onthuld dat het nieuwste deel in de reeks een reboot is.

In Thief gaan spelers aan de slag als meesterdief Garrett en krijgen ze de kans om de hele boel bij elkaar te stelen. In plaats van zich volledig op actie te richten, focust Thief zich op sluipen en ongezien blijven. Thief: The Dark Project was een van de aller eerste games die dit idee hanteerde en is een inspiratie geweest voor vele gamereeksen die later volgde.

Naast het sluipen zelf hebben spelers ook allerlei gadgets om het ongezien blijven te vergemakkelijken; waterpijlen kunnen lampen doven, Moss Arrows kunnen ingezet worden om tijdens het lopen minder herrie te maken, Garrett heeft verschillende speciale explosieven tot zijn beschikking en de meesterdief kan met knuppels en zwaarden tegenstanders onschadelijk maken.

Een volledig en gealfabetiseerd overzicht van alle media binnen het Thief-universum:
[subpages depth=”2″]

Geef een reactie