Categorie archief: Boek

Blackbeard: The Lost Journal Recensie – Prachtig plakboek

Assassin’s Creed IV Black Flag Blackbeard: The Lost Journal Recensie Review

Edward “Blackbeard” Thatch, die naam alleen al straalt alles uit wat de Golden Age of Piracy was: ruigheid, vrijheid en toch een beetje klasse. In Assassin’s Creed IV: Black Flag leerden we Blackbeard kennen als een roekeloze, rancuneuze raddraaier met soms toch een beetje een klein hartje. Het bijzondere boek Blackbeard: The Lost Journal is wat dat betreft geen grote openbaring, maar wel een verdraaid interessant boek dat ons de man achter de legende beter leert kennen.

Verder lezen

The Legend of Zelda: Hyrule Historia – Recensie

The Legend of Zelda: Hyrule Historia recensie review
Het blijft feest voor Zelda-fans. The Legend of Zelda viert zijn (of haar?) 25ste verjaardag en Nintendo pakt dit groots uit. Liefhebbers van de serie zijn getrakteerd op een werkelijk episch symphonieconcert, een heruitgave van Ocarina of Time in 3D en een gratis digitaal exemplaar van Four Swords. Maar Nintendo’s laatste cadeautje is misschien wel het meest bijzonder. Voor het eerst mag het grote publiek namelijk een kijkje achter de schermen nemen bij de productie van deze serie en wordt eindelijk, na jaren speculeren, de samenhang tussen alle games uit de doeken gedaan. Dit alles, en meer, is gebundeld in een boek: The Legend of Zelda: Hyrule Historia. Misschien hadden ze het beter gewoon “De Zelda Bijbel” kunnen noemen.

Verder lezen

Halo: The Thursday War – Recensie – “Maakt Halo 4 compleet”

Halo: The Thursday War recensie review
Wie Halo 4 heeft gespeeld, heeft gemerkt dat het universum van Halo behoorlijk is veranderd sinds Chief aan het einde van Halo 3 vredig in zijn cryotube stapte. Chief bevindt zich plotseling midden in een nieuw conflict met als hoofdrolspelers een nieuwe Covenant, de UNSC Infinity en The Didact. Aan de basis van dit conflict staat Kilo-Five, een bizarre taskforce van ONI en de hoofdrolspelers van het boek Halo: The Thursday War.

Verder lezen

Borderlands: Unconquered – Recensie

Borderlands: Unconquered recensie review
Stel, je hebt een kaart met daarop de locatie van een waardevolle schat. Maar om daar te komen, moet je dwars door het enorme Psycho-leger van een dame met ietwat psychotische trekjes, die jou maar al te graag dood wil hebben. Wat doe je dan? Juist ja, zo suïcidaal als je maar zijn kan dwars door die ellende heen scheuren. Tenminste, zo luidt het doordachte plan van Roland en compagnie in het boek Borderlands: Unconquered van John Shirley.

Verder lezen

Borderlands: The Fallen – Recensie

Borderlands: The Fallen - Recensie Review
‘Pandora isn’t just a world. It is a planet-sized homicidal maniac.’ Zo wordt de planeet Pandora in het boek Borderlands: The Fallen geïntroduceerd. Een passende omschrijving: de kale planeet wordt haast enkel bewoond door krankzinnigen en roofdieren. In de game stortten we ons op deze aardkloot met vier stoere Vault Hunters, ieder met zijn (of haar) eigen charmes. Maar aan deze personages ontbrak eigenlijk één ding: een persoonlijkheid. Borderlands bevat daardoor alle ingrediënten voor een interessant gameboek: een spannende setting en een viertal personages die nog compleet ingevuld kunnen worden. Daarom zijn we verbaasd dat auteur John Shirley deze opzet links heeft laten liggen en voor een compleet andere aanpak is gegaan, met minder geslaagde gevolgen.

Verder lezen